Corrispondenza illustre

Lettera di G. Mardersteig a Luigi Amatruda
12 Novembre 1963

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lettera di Aldo Marchi (Presidente Assocarta) a Rosa Amatruda
20 Settembre 1983

 

 

 

 

 

 

 

Lettera di Osvaldo Gigliotti a (Vice Presidente Assocarta) a Rosa Amatruda
22 Maggio 1984

 

 

 

 

 

 

 

 

Lettera di Gianfederico Fedrigoni a Luigi Amatruda
07 Dicembre 1972

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lettera di Pierino Florio della Biblioteca comunale di Milano a Luigi Amatruda
09 Dicembre 1974

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lettera di Raffaele Tajani (Direttore dell’ Hotel Regina Isabella – Ischia) a Rosa Amatruda

21 Maggio 1987

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comunicazione di Aldo Marchi (Pres. Assocarta), Rosa Amatruda diventa parte del Consiglio direttivo dell’Assocarta

07 Ottobre 1987

Comunicazione 1

Comunicazione 2

 

 

 

 

 

 

 

Lettera del Cardinale Sebastiano Baggio a Rosa Amatruda

06 Maggio 1989

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lettera di Dieter Grauer a Rosa Amatruda
30 Ottobre 1990

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lettera di Elio Abatino (Direttore dell’Istituto di ricerca e di didattica ambientale Ireda di Napoli) ad Antonietta Amatruda
05 Gennaio 2003

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lettera di Giancarlo Castagnari (Direttore del Museo della carta e della filigrana di Fabriano) ad Antonietta Amatruda
05 Maggio 2005

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biglietto di auguri Letta – Cartiera

 

 

 

 

 

 

 

Messaggio del Direttore Kevin McEvoy de “ATELIER FLOWERFIELD” di New York
21/02/2017 


Messaggio del Direttore Kevin McEvoy de “ATELIER FLOWERFIELD” di New York – Hello Giuseppe, It is wonderful to read your email, I’m so glad that you found the Atelier to be pleasing. Years ago when I lived in Italy, a leather bound ream of your exquisite paper was given to me by a friend in Venice, and I cherished every sheet of it. Your paper in hand, I copied Velazquez’ paintings in El Prado, went on to produced drawings in Florence at the Charles Cecil Studios, and eventually returned home to New York. Most of the drawings which I did on your paper were purchased by collectors; however, I did take some photos before they were sent off. Now that I am running my own atelier, I have about fifty students, and my facilities are designed for many more. It is my hope to have my students draw on your beautiful papers in the classes which I now run. I very much look forward to receiving the “cotton paper” catalogue which you have included in my order. I thank you for sending it. I will continue purchasing more paper from you. Thank you for the great work that you do. I plan to return to Italy, sometime later this year. If at all possible, I would be very pleased to pay a visit to your paper mill. Best, Kevin McEvoy